fredag 12 augusti 2011

Grodor & Fredagsmys!


Numer är man en groda! Efter att ha följt de äldsta barnen (Björnarna) på dagis i 2 år så är det nu dags att gå ner till de minsta barnen 1-2 åringarna. Än så länge kommer dom bli 7 st... vi kommer skola in 5 st nya barn, det ska bli spänannde, skojsigt och MYSIGT att få jobba med de minsta skruttarna, det var minst sagt väldigt längesen för mig nu, flera år sen faktiskt så nu är det dags! Jag tycker det är bra som vi har bestämt på min Förskola att vi ska följa barnen och växa med deras ålder... det gör att vi lär känna dom riktigt bra och har god chans att se alla och följa dom i sin utveckling. Det skapar en trygghet både för barn, föräldrar och oss pedagoger. Vi har fyra grupper på Förskolan, Grodorna 1-2 år, Humlorna 3 år, Ekorrarna 4 år, Björnarna 5 år. Jag tycker också det är nyttigt för oss i personalen att få en chans att arbeta med alla olika åldrar, annars är det lätt att man fastnar.... vi måste alla möta nya utmaningar och utvecklas, det gör att vi alla går framåt och vårt uppdrag blir roligare... det är i alla fall min åsikt :)


MINA VÄNNER ......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar