måndag 16 januari 2012

Dop!

I lördags var vi i Grangärde kyrka på dop. Det var våra bästa vänner Sussie och Henriks son Alexander som döptes. Han är för go den lilla gossen så lugn, trygg och glad under hela cermonin... när det var dags för vatten på huvudet så passade han på att plaska ordentligt med båda händerna i dopfunten så det skvätte hej vilt omkring och klänningen blev ganska blöt, men det gjorde naturligtvis ingenting han fick ju hela publiken till att le och skratta! :) Sen blev det fika och presentöppning i Församlingsgården. Vi hade köpt tallrikar och mugg med Elsa Beskows "Putte i blåbärsskogen", jag älskar Elsa beskows figurer och jag vet att Sussie också tycker om dom och som tur var så hade dom inte dom.... så det blev bra!

Hela familjen skötte sig exemplariskt, och storasyster Matilda är som vanligt helt gudomligt söt...  det kan inte bli annat än vackra och fina barn med så underbara föräldrar! Jag blir så varm i hjärtat när jag tänker på dom och jag är så otroligt glad och tacksam för att dom finns i mitt liv. <3


Prästen Håkan med goa Gustav Alexander, här syns det att klänningen är blöt!


Familjen med gudmödrarna, farmor Lisa och mormor Yvonné





Fika, MUMS!


Sussie öppnar paket och läser kort.
Den finaste, vackraste och mest omtänksamma vän man kan ha <3



Jag och den glada sötnosen!

Tack för ett fint dop och jättegod fika
Älskar er!!!



1 kommentar:

  1. Tack min underbara älskade vän, för att du skrivit så vackert<3
    Samt ett varmt tack för dopgåvan och ert deltagande under vår älskade sons mycket speciella dag!
    Love you all<3

    Kram o puss :)
    Sussie

    SvaraRadera