tisdag 19 augusti 2014

Sommaruppehåll!!

Det blev ett låååångt sommaruppehåll från bloggen men jag har tänkt att jag ska börja lite smått igen. Har varit en underbar sommar både vädermässigt och upplevelsemässigt. Vi har varit  hos mamma och pappa i Klintehamn och upplevt den västra sidan lite mer ingående nu under sommartid. Det är otroligt vackert så klart, det är ju hela ön så där blir man aldrig besviken. Mikaela och Tony kom och var med oss de sista fem dagarna, det var jättemysigt.... vi upplevde Visby, medeltidsmarknaden, god mat, shopping och en heldag på vår paradisstrand på östra sidan, nära Ljugarn.... och massa annat så klart!

Första sommaren som gastric bypass opererad hur var den då? Joo, den kan nog ha bidragit till att sommaren var så bra. Jag har känt mig lättare, säkrare på mig själv och avslappnad på ett helt annat sätt. Har för första gången på många år känt mig fin, det har varit roligt att få köpa ett klädesplagg och faktiskt tyckt man har sett ganska bra ut när man har tittat sig i spegeln :) Det har inte hänt så mycket på vågen under sommaren 3 kilo ner har det blivit, men det är helt ok eftersom jag inte rört mig på samma sätt och så har det ju blivit några extra glas vin.... men det är bara sommar en gång om året så det får man faktiskt unna sig!

Nu har jag sammanlagt gått ner 33 kilo, förstår det inte riktigt själv... tycker det är helt underbart! Jag märker ibland hur hjärnan inte riktigt hinner med, som idag.... jag har beställt lite kläder till mig och Emilia, främst jeans var jag ute efter. Jag tog en riktig rövare, enligt mig själv och beställde jeans i storlek 42. Jag har byxor i storlek 44 och jag har tyckt dom blivit lite stora så jag tog en chansning på en storlek mindre. När jag packade upp dom nyss och kollade så tänkte jag ALDRIG att jag kommer i dom där, dom såg så små ut.... men döm om min förvåning, de satt helt PERFEKT! Fatta!!!! Jag kan ha strl 42... minns inte ens när jag hade den storleken jag är van att vara en 50/52. Jag har minskat 5 storlekar... låter ju sjukt, och jag kan inte riktigt se det själv heller... jo till en viss del, men inte när jag ser siffrorna så här på pränt. Men det är så jäkla SKÖNT!

Idag är det väl inte så jätte uppåt, jag är nämligen hemma från jobbet med en förmodad maginfluensa. Jag har de senaste 2 veckorna varit lite dålig i magen men i söndags brakade det till ordentligt... jag fick inte behålla någonting allt bara rann rakt igenom mig. Jag pratade med min gulliga dietist Anette från Skönvikt igår, jag ville rådfråga henne eftersom jag faktiskt blev lite orolig och kände mig helt matt. Hon sa att vi skulle ha lite is i magen och att det nog kunde vara en maginfluensa, hon har sett ett mönster på att det kan bli långdraget och att det kan ta 1,5-2 veckor innan det ger sig. Magsjuka för oss som opererade ser inte ut som det gjorde innan, vi kan inte kräkas och det ger oss istället diarréer som oftast sitter i längre. Jag får dricka resorb, vätskeersättning några gånger om dagen. Det är inte bara vätska man förlorar utan även salter så resorb ska hjälpa till så man återhämtar sig snabbare. Så nu är det bara att rida ut stormen och hoppas på att det ger sig.

Nu kommer lite underbara sommarbilder från Gotland!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar