tisdag 18 februari 2014

Känner mig upp och ner....

....ja, precis så är det! Sista veckan har jag känt mig annat än lätt och ledig :( känt mig stor, ploffsig och som jag skulle ha gått upp alla kilo jag gått ner. Nu är det ju tack och lov inte så... utan det är 17 kilo ner... men inge kul när dom kilona inte känns! Kommer på mig själv att varje gång jag går förbi en spegel så granskar jag mig själv och tycker jag ser enorm ut.... och förstår inte hur jag bara för nån vecka sen kunde titta på mig själv i spegeln och redan då tycka att det hänt grejor???? Vet inte om det är hjärnspökena som spelar mig ett spratt eller vad som händer. Jag blir också så osäker på det jag stoppar i mig... äter jag för mycket el kanske för lite? Bra el dåligt? Mmmm mycket frågetecken just nu... så det är nog tur att jag fick tid till Skönvikt och ett möte med dietisten. Tyvärr var det ju en tid nästa vecka på sportlovet när Emilia och jag är hos mamma och pappa på Gotland så jag måste ringa och ändra på den tiden i morgon.
Det är lite jobbigt med kläder just nu också.... mycket av det jag hade innan operationen har faktiskt blivit för stora och det vill jag gärna inte sätta på mig... och det påminner bara om gamla jag. Som tur är har jag lite sparat sen jag var "mindre" för nåt år sen men det är ju inga mängder... typ ett par jeans och nån tröja och nån blus... och lite sommarkläder men det kan jag ju inte ha nu. Det känns ju inte så himla kul att gå ut och handla nåt heller om man nu ska ner mer i vikt heller... hmmm... ja, vi får se det kanske måste bli nåt i alla fall. Visbys affärer lockar ju onekligen en aning :)
På fredag åker jag och Emilia till Gotland och stannar en vecka hos mamma och pappa. Det ska bli så härligt och mysigt! Nu blir det inte till ensliga Kräklingbo vi åker utan till Klintehamn dit mamma och pappa flyttade i början på januari. Det ska bli spännande att se deras nya lägenhet och bekanta sig lite mer med Klintehamn. Dom har en mysig och ganska stor loppis butik där som vi besökte i somras och gjorde några fynd i, den ser jag fram emot att besöka igen :)  Ska kika om jag kan hitta Pippi Långstrumps pappas skepp, Hoppetossa.... ja, en liten version då vill säga. Jag har nämligen fått ett uppdrag med mig av mina förskolebarn. Idag  skrev barnen ett brev till Pippi som vi gjorde en flaskpost av och den har jag lovat att kasta i havet från Gotlandsbåten, och barnen hoppas ju så klart att Pippis pappa och sjörövarna ska hitta flaskposten ☆☆☆ Så då tänkte jag att jag ska försöka hitta Kapten Efraims skuta! :) Jag har lovat barnen att de ska få se en bild av när jag kastar flaskposten från båten så min Emilia och ska få föreviga ögonblicket med ett foto. Jag tar mitt uppdrag PÅ STÖRSTA ALLVAR! ♥
Kram och på återseende! ♡★♡★♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar