torsdag 6 februari 2014

Skönt att "komma ut"!

Hej alla fina!

Först måste jag få tacka för alla fina kommentarer  och peppande ord som jag fått på mitt förra blogginlägg. Det kändes skönt att få "komma ut" som jag har kallat det, och att både få försvara och förklara den operation jag har gjort. Jag vet att många därute har funderat på samma sak men kanske inte vågat ta steget.... till er vill jag säga, skynda långsamt! Läs på och ta reda på fakta och det bästa... enligt mig är att ställa frågor till dom som gått igenom den här resan själva, genom egen erfarenhet så har det absolut varit den finaste hjälpen! Det finns några sådana stjärnor i mitt liv... ☆ Liv, Mikaela, Anette och Camilla ♡ TACK! För alla frågor jag fått ställa och alla svar jag har fått och så klart allt ert stöd ♡KRAAAM♡

Jag vill absolut vara samma fina stöd till någon så om ni har någon fråga eller undrar något så tveka inte utan skriv till mig.... om vad som helst, jag finns här! 

Än så länge ångrar jag inte en sekund att jag  gjort operationen. Jag går ner i vikt sakta men säkert och mår för varje dag bätter och bättre... klåmmer ca ett kilo i veckan och det känns ganska ok, vill inte att det ska gå för fort utan jag vill att både kroppen och knoppen ska hänga med :)
Det behövs inte så mycket för att göra mig glad ska jag säga.... bara det här att gå ut på vintern med barnen på jobbet, det har varit ett helt företag! Först att klämma i sig i ett par täckbyxor... och att notera, endast med tights under, och sedan böja sig ner och knyta på sig ett par kängor och därefter bylsa på sig tröjor och en jacka för att inte frysa, sen mössa och vantar så klart. Sen är det dags för den ultrastoppade KORVEN att bege sig ut... LÄTT och LEDIGT att rulla runt med barnen i snön och både leka och hjälpa till att dra över overaller över stövlar  plus allt annat som tillkommer med kläder, barn och snö... säger bara JESUS AMALIA... vad jag har varit slut både i kroppen och själen!  Och vad mycket jag inte har kunnat göra. Men nu efter bara 7 veckor så känner jag en påtaglig skillnad. Jag får på mig täckbyxorna utan problem... t om med JEANS UNDER! Jag kan böja mig ner utan att få ha ett andningsuppehåll på en minut... och allt känns bara så SKÖNT och för mig är det STORT!

Sköt om er och stor KRAM till er all! ♡♡♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar