måndag 21 april 2014

Helgen till ända!

Nu är påskens ledighet snart slut... varför går det så snabbt, suck! Det har i alla fall varit en fin helg med påskfirande och firande av min älskade Mikaela som blev 22 år i söndags. Mikaela och jag bakade kladdkakemuffins med chokladtopping på förmiddagen som vi fikade innan dom tog tåget tillbaka till Fagersta klockan tre.
Ätandet har ju blivit lite annorlunda i helgen. På påskafton gjorde vi lite traditionell påskmat och även om jag inte äter mycket så är blandningen av allt lite lurigt och så åt jag ju snask ur påskäggen under dagen lite då och då... som inte magen är van vid. Så på kvällen slutade det med rejält magont (antagligen en sen dumping) som höll i sig ett par timmar... sååå jobbigt! Blev faktiskt lite orolig att jag åkt på ett tarmvred men läste om det och har man ett tarmvred så kommer det varken gaser eller avföring så då visste jag att det inte gällde mig, utan en rejäl dumping bara. Till slut gav det sig och jag kom i säng och somnade vi halv två tiden på natten. Ibland är det jobbigt när ögat vill ha men kroppen inte kan fördra... man lär av sina misstag!
Skönt att det bara blir 4 dagars jobb den här veckan och så på fredag väntar trevligheter med abetskamraterna, det blir bowling och mat i Kopparberg :) Nåt positivt som vi alla behöver, ska bli så skoj!
Jag lägger in lite bilder ;
Först en fredagsbild på mig när jag smakar årets första rosévin,  mums!
Påskaftons sötaste påskhare Aimee... den enda vi fick besök av!
Ett dukat födelsedagsbord och de goda muffinsarna vi gjorde.
Min älskade Mikaela! ♥
Solen kommer skina på oss... så jag önskar alla en fin vecka! ♥





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar