söndag 6 april 2014

Skön söndag!

Det blev en fin eftermiddag med sol här i "Bärge". Jag och min bästa Maja tog oss en välbehövlig "pratpromenad" vi skulle nog kunnat gått flera varv runt bärge... för med Maja finns det alltid nåt att prata om, sååå härligt med en sån vän ♥ Annars har helgen sprungit iväg som alltid, Patrik har jobbat och jag har slappat ;) .....ja, nån tvätt har jag väl slängt i och ett varv med snabeldragaren har det väl blivit och så har jag väl ställt fram mat på bordet också, så BARA slapp är det väl inte. Men visst har jag fått egentid och det är ganska skönt ibland.

Den här veckan var vågen snäll och hade minskat ett kilo på pricken så nu är det 21 kilo jag gått ner och på onsdag är det exakt 4 mån sen operationen. Jag försöker att inte hetsa på mig själv och vet exakt hur jag ska tänka... men det är inte alltid så lätt. Varför blir man så ivrig??? Skärpning!!! Jag har nog lite svårt att se mig som duktig... jag äter ju vanlig mat och inga konstigheter, bara det att jag inte får i mig lika mycket längre. På helgerna unnar jag mig vin och igår blev det t om en Morgan. Jag åt även smågodis igår ca 10 bitar... så många har jag inte fått i mig förut utan att må illa men igår gick det bra :) good or bad... I don't know men jag måste ju också få njuta av livets goda även om jag gärna hyttar med fingret åt mig själv.
Men nåt jag faktiskt måste få ge mig själv credit för är att jag börjat röra på mig mer.... och hör och häpna, faktiskt tycker är skönt också :) Jag och Patrik har tagit powerwalks flera kvällar den här veckan och de dagar jag inte gått ute så har jag gått på mitt gåband. Jag känner redan efter en vecka att flåset blivit bättre och att jag orkar mer. Jag behöver den extra energin nu till allt som måste göras  jobbet, våren är alltid en hektisk tid och huvudet och hjärnan jobbar på högvarv! Men det är inspirerande också och man lär sig alltid nåt nytt både i jobbet och om sig själv.... Jag har ett toppenjobb med så mycket glädje och kramar i så jag klagar inte.... bara smågnäller lite just nu ;)

Den här veckan så har Emilia prao och ska vara hos faster Marie på Malmen skolan och laga mat, till storebror bl a... det blir säkert roligt,  det är ju blivande kock hon vill bli vår kära dotter så det är bara att börja träna :) 
Så nu laddar vi för en jobbvecka igen och positiva tankar och så kan vi snart räknar ner till lite påskledigt då älskade Mikaela och Tony kommer hem och så blir det även lite family reunion med Patriks familj... känns längesen nu så det ska bli skoj! 

Bjuder på lite underbara blåsippor som Maja och jag såg på väg ner mot Cassels.... dom är så fina :) mmm... VÅR!



Jag tycker faktiskt att jag är liiite duktig och jag tycker liiite bättre om mig sjäv nu.... näää fan! Jag tycker ganska bra om mig själv nu. När man struntar i jantelagen ;) ♥♥♥
KRAM på er!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar