torsdag 26 juni 2014

Midsommarafton!

Vi hade en mycket rolig och trevlig midsommar som alltid med våra goa vänner Maja och Hasse och barnen Callum, Aimee, Victor och Marcus. Fick även nöjet att på kvällen träffa Hasses äldsta son Jesper och hans flickvän Ellie och deras kompis Pontus och hans flickvän Sandra. Vi fick avnjuta gitarrspel och skönsång från både Pontus och vår Adrian (stolt mamma som alltid). Först på eftermiddagen så kör vi ju alltid med lite tävlingar tillsammans med barnen (vi vuxna på blodigaste allvar) ;) I år hade jag bestämt mig för att det skulle gå bra... helst slå Hasse, det var målet! Vi började med luftgevärsskytte... och sååå bra det gick! Jag var först ut och sköt ihop 42 poäng, notera då att jag skjuter med luftgevär en gång om året på midsommarafton. När det sen var JÄGARHASSES tur så hamnar han på exakt samma poäng som jag... betänk då att han är jägare sen många år tillbaka.. hi hi hi ho ho ho... så BRA det kändes! Men båda två blev slagna av min älskling som fick ganska många fler poäng än oss, minns dock inte hur många det blev. Sen under de andra grenarna... golf, kasta boll, gissa längd på snöre, boule så låg Hasse och jag jämt med varandra men p g av slarv av mig på sista grenen boule så gick den gamla gubben om mig med ett poäng så jag fick nöja mig med en välförtjänt andra plats... måste säga att jag var ganska nöjd med mig själv ändå. Nästa år slår jag honom!!!!

"JägarHasse"

Min älskling

Godingarna

Bästa Emilia

Sötnosarna Emilia & Aimee

Världens goaste och snyggaste Callum 

Två godingar Callum och Ariel (Callums benämning på Adrian när han var liten) :)

Undrar om de här två är min vänner.... varför lipar ni åt mig <3 


Jesper, Marcus och Victor, syskonen!

Pontus

Ellie och Jesper

En natt selfie ;)

Tack och godnatt önskar "Jägar Hasse" ha ha ha...


På midsommardagen var vi på Signe Emmas dop i Grangärde kyrka. Det var så fint och Signe skötte sig exemplariskt. Vi fikade på Gästgivaregården och massa små delikatesser hade Malin dukat upp, det är sådana gånger det känns tråkigt att inte kunna äta av alla sorter och frossa, men det jag smakade på var smaskens :) Bilder får komma i ett annat inlägg då jag väntar på bilder från Adams kamera som Patrik tog inne i kyrkan.

Härligt med fredag i morgon sen är det bara en vecka kvar att jobba innan semester... behöver det verkligen nu, är sååå trött! Den som väntar på något gott.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar