lördag 8 oktober 2011

Godmorgon Lördag!

Vackert väder ute idag... tråkigt att Patrik jobbar hela helgen och min lilla skrutta Emilia ligger nerbäddad i soffan, hon är sjuk med feber och förkylning. Hon är sååå besviken för två klasskompisar har fest ikväll i Hörkshage så nu kan hon ju inte gå på den.... så typiskt att hon skulle bli sjuk just nu. Jag tänkte passa på att greja lite i vardagsrummet, byta gardiner och färgen som gäller nu är mörklila... jag tror den färgen i alla olika nyanser alltid har varit min favoritfärg. Det enda som saknas är två avlånga kuddar i lila som jag skulle vilja ha i fotöljerna  Lägger upp bilder på mitt vardagsrumsfönster senare....

På måndag ska Patrik med hjälp av en kompis hämta ett piano som vi fått av hans svärmor.... sååå kul tycker jag och inte minst Emilia som har börjat spela piano och tycker det är jätteskoj. Till nästa fredag har hon fått fem låtar i läxa så det passar ju kanon att hon kan träna på ett riktigt piano i veckan och inte bara keyboarden. Nu få hon ju in rätta känslan eftersom det är ett riktigt piano hon spelar på i skolan.

Men nu EFTERLYSER jag en PIANOPALL... finns det nån som har en ståendes någonstans el vet någon annan som har så tipsa mig gärna. Det skulle va så skoj att ha en riktig pianopall till pianot.

Önskar alla en trevlig lördag!!!

Älskar det här höstkortet på Emilia som Mikaela tog för nåt år sen!


OBS! Kan meddela att jag inte blev riktigt nöjd med gardinerna... blev FÖR lila... få se om de åker ner igen! Sååå tråkigt :((

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar