torsdag 27 oktober 2011

Höstlov & Gotland!

Jag gör en lite paus i allt strykande och packande av väskor. Tidigt i morgon bitti far vi iväg till Nynäshamn för att lämna av barnen som tar båten över till Gotland för att spendera hela nio dagar hos mormor och morfar i Kräklingbo. Så länge har vi aldrig varit utan alla tre barnen samtidigt, känns mysko faktiskt. Även om vi ska jobba på som vanligt här hemma Patrik och jag så ska det ändå bli skönt att få en paus i allt det "vanliga" fixandet som man har i veckorna med skola läxor och dylikt. Om jag bara kan slappna av... det är ju frågan. Är man ett kontroll freak som jag så är man... Även om jag vet att barnen är på det bästa stället hos de bästa föräldrar så är dom så långt bort och jag har inte full koll på vad dom gör. Men det är nog bara nyttigt för mig, måste ju ändå börja vänja mig nu när Mikaela spenderar mer och mer tid i Fagersta hos en hjärtevän ;) Det är bara att inse att man inte har några små barn längre som behöver ens omsorg på samma sätt,  det smärtar lite måste jag säga men sånt är ju livet och det gäller bara att hänga med!

Jag är i alla fall så glad för barnens skull att dom ska få åka iväg nu över höstlovet och framförallt för Emilia som längtar så mycket efter sin mormor och morfar. Jag själv får traggla mig igenom den långa vintern och försöka blicka fram mot en ny sommar! Julen i år har tyvärr så kort ledighet så jag tycker inte det är någon ide att åka över då, man vill iaf ha en vecka borta när man åker. Jag vet inte än om vi får fira julen ensamma i år eller om vi får något besök... det får tiden utvisa.


Till Mormor & Morfars höstmysiga hus i Kräklingbo.... 


den underbara staden Visby....

 ....och till dom härliga kusinerna ska Emilia, Adrian och Mikaela få åka, JIPPI!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar