fredag 21 oktober 2011

Sköna Fredag!

Idag hade vi fotografering på Förskolan.... Ååååå, herregud, säger jag... tur att det bara sker en gång per år. Det här året tog vi inte gruppbilder på våra avdelningr Ängen och Havet eftersom vi inte tycker vi är två avdelningar. Vi jobbar ihop som en enda Förskola men vi har våra fyra åldersindelade grupper, så vi valde att ta gruppbilder i dessa mindre grupper, Grodorna, Humlorna, Ekorrarna och Björnarna. Jag jobbar ju som sagt vad med de minsta barnen 1-2 år, Grodorna och vår grupp på åtta barn skötte sig exemplariskt, det behövdes bara två bilder så var vi klara... helt otroligt med tanke på hur rörliga dom är i vanliga fall, måste ju bero på deras "duktiga fröknar" ;)  De enskilda korten gick också galant... dom är så SÖTA, jättekul! Vi fröknar brukar också ta enskilda bilder men i år var jag inte upplagd för detta kan jag meddela. För det första öppnade jag i morse och gick upp 04.50.. håret ser förskräckligt ut med gråa hår och ett akut behov av att klippas... bara att vira ihop det med en klämma därbak.... kläder har jag inga heller och tyckte i morse att det absolut inte fanns något att ta på sig, provade massa olika varianter men blev lika besviken varenda gång. Trött och stressad så drog jag väl på mig ett par paltor till slut och kom precis i tid till jobbet kl 06.00!
Tog väl ändå ett fotografi för att Kerstin tyckte det och för att det var en sån gullig fotograf.... men jag tänker INTE använda det.... motfalls kärring, som jag är!!!!!  Jag är nöjd med förra årets bild... och det är bra så!

Igår kom skolkorten på Mikaela, och det var så roligt att hon själv blev nöjd med dom.


Min vackra dotter!


Adrian min fina son har också fått sina bilder men de har jag inte liggandes på datorn, ska fixa det så ni får se även honom.

ÖNSKAR ER ALLA EN LUGN OCH SKÖN FREDAGKVÄLL... det ska jag ha!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar