lördag 3 december 2011

Kreativ Lördag!!!

I dag har vi varit produktiva jag och Emilia. Jag började med att göra kransar till dörrarna, två till mig själv och en till farmor som fyller 71 år på tisdag. Sen bakade jag och Emilia lussebullar och saffransskorpor till tonerna av julmusik och snöflingor som började falla ute... hur passande som helst, riktigt julmys!!!


Mina egna kransar!



Farmors julkrans!

Jag blev nästan mest nöjd med farmors krans. Dom två jag har gjort till mig själv gör jag på halmstommar som jag har men farmors gjorde jag bara av gransris, och jag tyckte nästan det blev bättre... kanske jag ska göra så med alla nästa år.




Julbaket sätter igång...



Emilia knådar och knådar....

Lussekatterna blir till.....


Inte så illa....

Nu är det dags för pensling och sen... skjuts in i ugnen....


Ute har snön börjat falla...


Nu är dom klara, visst blev dom fina!

Och GODA blev dom kan jag lova!


Sen gjorde vi det godaste JAG vet, saffransskorpor!

Dom fick ligga i den här fina glasburken som jag piffat till....

Nu är det bara att smaska och äta... och vad det luktar gott här hemma, riktig julkänsla!

HA EN FIN LÖRDAG ALLA GOTTEGRISAR!!!!!




1 kommentar:

  1. Oj,va gott spara några tills vi kommer...Det fattas något på Emilias huvud ,men det kommer på Julafton.

    SvaraRadera