måndag 7 november 2011

Höstlov och renovering!

Jaa, så har då hela höstlovet gått och mitt och Patriks projekt att renovera rummet till Adrian blev klart i sista sekund!

Barnen var ju alltså hos mina föräldrar på Gotland under höstlovet. Jag och Patrik hade planerat att överraska Adrian med att änligen fixa ett rum åt honom. Vi har grejat hela veckan allra mest Patrik förstås eftersom han bara jobbade på måndagen och sen var ledig hela veckan, jag jobbade på som vanligt.
Allt har flytit på bra förutom sista dagen nu i lördags, då började massa saker att j..vlas rent ut sagt, men vi redde ut stormen och kl 24.00 natten till söndag stod rummet klart.... och söndag morgon kl 7.00 så drog vi iväg mot Nynäshamn för att hämta barnen vid båten. Vi blev i alla fall väldigt nöjda över resultatet. Kan meddela att sonen blev likaså när han kom hem... han blev kanonglad!


Lite fixar bilder!




Äntligen blev rummet klart! Det är lite svårt att ta bilder på kvällen, jag har använt kameran med både blixt och utan blixt.



Vi ställde in sängen och så ställde jag in en golvljusstaken som jag tyckte matchade rummet perfekt.... men kan meddela att den åkte ut när Adrian kom hem, med kommentaren; Jag kan väl inte ha en "tantljusstake" i rummet heller.... näää, självklart.. hur kunde jag vara så dum!!! ;)





Vill tillägga att regeln under skrivbordet som Patrik byggt givetvis ska målas i samma grå färg som väggen. Sen är det lite annat små fix som behöver köpas som en matta, några hyllor, tv-bänk och någon tavla kanske.
Adrian har även ställt in en Klippan soffa och tv:n och ett litet bord. Nu har vi en nöjd och glad son!!!
Tack älskling för ett bra jobb... det gjorde vi bra! PUSS!!!!

2 kommentarer:

  1. Jättefint, duktiga ni är!!!

    SvaraRadera
  2. Ja, att ni fick hem en glad kille förstår jag när överraskningen var ett jättefint rum.Verkligen bra jobbat och fint blev det.Kul för Adrian. Kramar Mamma...

    SvaraRadera