lördag 26 november 2011

Pyssel Lördag....

Vi hade en jättemysig eftermiddag och kväll igår tillsammans med Mikaela och hennes Tony. Det är en jättefin och go kille som hon träffat... mitt i prick! ;) Nu har dom åkt tillbaka till Fagersta och skulle troligen gå ut på någon pup där Tommy Nilsson skulle vara ikvälloch spela, dom får säkert trevligt.

Jag har ägnat hela dagen till att sy två hissgardiner av gamla lakan till mina hallfönster, det tar lite tid eftersom jag även syr banden till gardinerna av lakanet som blev över när jag var tvungen att korta av dom på bredden.... men jag tycker det blir så fint att göra så, och jag blev kanonnöjd måste jag säga!!!

Min systuga i matrummet


Färdigt resultat! Det är snarlika lakan , lite olika brodyr på dom bara.....


Mitt vardagsrumsfönster


Mitt lilla favoritbord!



Mitt ljusfat... jag funderade på om jag skulle byta ut dekorationerna eftersom jag haft dom ett par år nu, men jag är så förtjust i dom... så dom får hänga med i år oxå! 




Igår kom Patrik hem med de här söta tomteparet! De har varsin lykta som man kan sätta värmeljus i... dom är ganska stora och står nu på varsin sida av tv-bordet.



Nu har jag pysslat färdigt för idag... ska värma lite glögg och äta en lussebulle som Emilia varit ner på julmarknaden och köpt! MUMS!!!


1 kommentar: