söndag 20 november 2011

Tråååkiga söndag....

....och jag märker att det bara blir inlägg till helgerna, men på vardagarna är det så mycket annat som tar tid så då finns varken lust eller ork att skriva. Jag får väl helt enkelt bli en helgbloggerska :)

Den här helgen inleddes i alla fall väldigt trevligt med arbetskamraterna på Go kart banan här i Grängesberg med god mat och dryck och bubbelbad för dom som som ville. Vi firade vår arbetskamrat Birgitta som fyllt 50 år. Det är tyvärr alldeles för sällan som vi gör något tillsammans men när det väl händer så blir det väldigt skoj och uppskattat av alla!

Kristin, Eva, Katharina och födelsedagsbarnet Birgitta

Eva, Katharina, Birgitta och min närmste kollega Kerstin som jag jobbat med ganska många år och som betyder mycket för mig! <3 

Maire & Kristin

Igår lördag var vi och hälsade på Malin i hennes och Fredriks nyinköpta hus i Grangärde. Det var verkligen ett "Malinhus" så gulligt och mysigt. Den kommer bli totalrenoverad inuti och jag är helt övertygad om att det kommer bli hur fint som helst. Tyvärr hade jag ingen kamera med så jag kunde fota huset, det får bli nästa gång. 

Nu är det bestämt att mamma och pappa kommer hem till jul.... JÄTTEHÄRLIGT! De kändes sig nog mer eller mindre tvingade av Emilia eftersom hon har sagt att om inte mormor och morfar kommer hem till jul så ska hon låsa in sig på toaletten och sitta där och gråta heeela jul.... Det känns himla bra i alla fall, jag tror vi behövde det! Det känns ju emellanåt väldigt tomt här utan dom och det är klart det skulle kännas extra tomt om vi fått fira julen ensamma. Men det är svårt att förstå att det är första advent om en vecka... ingen snö och så milt ute men det blir härligt med lite extra ljus och myspys i alla fönster... det ser jag fram emot.
Nästa helg blir det mycket... ett efterlängtat besök av Mikaelas pojkvän Tony, Julmarknad där Emilias klass ska sälja diverse saker... vi har fått uppdraget att baka 4 st limpor ( det kommer bli "Lottas Dagislimpor!) och så första advent på söndag. Vilken MYSHELG! :)

Dags att göra två dörrkransar, nåt i den här stilen....

Sätta upp adventsstjärnor

och fixa till en adventsljusstake... den här gillade jag!

Va mysigt det ska bli! Återkommer med bilder på mina egna alster i veckan som kommer....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar