lördag 13 augusti 2011

Lördag... och lite fix!

...men först ska jag visa dom SUPERGODA kräftorna som vi åt igår kväll, vissa hade så stora klor så köttet i dom var större än stjärten... vi njöt verkligen, allra helst Emilia som är gourmé njutaren i det här huset.... blir inte hon kock som önskar så blir jag mäkta förvånad. Förhoppningsvis så har hon fått kockgenerna från både min och Patriks familj där yrket finns representerat. Ingen skulle bli gladare än jag, om så blir fallet... för jag själv har fått noll gener av den sidan ;)







....och idag har jag fixat till det lite i mitt köks- och vardagsrumsfönster. Jag fick en så fin blomma av mamma när hon flyttade som har hängt i mitt köksfönster, men nu ville jag sätta upp min hissgardin som jag sytt av ett gammalt lakan och ha en lampa i fönstret och i med det så kan jag inte ha blomman kvar... så nu blev frågan hur jag skulle lösa allt. Men igår kväll när jag satt och tittade på mina fönster så fick jag en ide om att det kanske skulle funka att ha den i vardagsrumsfönstret om jag ändrade med lite blommor på fönsterbrädan, så det var det som fick mig att sätta i gång att fixa efter frukosten. Och det blev riktigt bra... och jag är nöjd!



 Jag försökte ta en bild så ni skulle få se hur fint det blev utifrån, men det var inte så enkelt och syntes inte så bra. Utifrån ser man de fina röda blommor som blommar i växten.


Mitt köksfönster



Ikväll ska vi göra egen pizza... det ska bli gott och så önskar sig mamma i huset något som hon varit sugen på hela veckan nämligen.....


2 kommentarer:

  1. Vad du är duktig att hitta på, fönstret blev jättefint! Visst blir man irriterad när man ska fotografera nåt som man med ögat ser är fint och så blir det blänk på bilden, hihi.
    Jaha, hrm, det där såg ju oförskämt gött ut, speciellt efter att vi fiskat i går och fått EN enda sketen kräfta på 18 burar, och den slängde vi i igen. Jo, 2 små minifirrar låg och plaskade i varsin bur åxå....:)

    SvaraRadera
  2. Va,inbjudande kräftfatet såg ut och jag förstår att det var inte dumt att hugga in och slörpa och äta.Vi har haft sommarfesten i föreningen idag med helgrillat lamm.Det var bland det godaste kött vi har ätit.Så nu förstår vi att det ska tillagas utav dom som kan med rätt kryddor och ett kött som kommer ifrån grannbyn som tas om hand på rätt sätt.det var sån god sälta och smak mört som bara den efter nästan 6 timmars grilltid ,men då var det ett stort lamm. Vi, var 30pers.som åt och drack till efterrätt blev det Saffranspannkaka med sylt och grädde.Oh, va fint du har gjort i fönstren va kul att blomman trivs i era fönster för här har den inte passat i våra små fönster.Vädret har varit fint idag tur när vi skulle ha festen vi satt i partytältet men det är ju trevligare när det är sol.Men det blev lite kallt mot kvällen och lite mygg.Kramar från Mamma.

    SvaraRadera