måndag 1 augusti 2011

Stockholm 10´s

Hej! Det blir ett snabbt inlägg om morgondagens rugby utflykt till Stockholm innan vi drar ner till jankviken och badar! Vi hade en härlig dag på Stockolm 10´s det var kul att få se lite rugby live igen... det var några år sen. Vi startade resan hemifrån kl 7.00 på morgonen. Marie hade fixat en hyrbuss från vbu som vi fyllde med 8 personer och massa god frukost och pastasalld som Marie oxå hade ordnat. Svågern Pär är alltså med och spelar i ett old boys lag ifrån Sandviken, Rugby Hammers, jag har en man här hemma som oxå är grymt sugen att vara med... han har t om börjat prata om att börja träna igen... alltid en början ;) Det blev en strålande och VARM sommardag i Sthlm och för dom som hade lust så gick det väldigt bra att släcka törsten i öltältet på tuneringen som låg på Årstafälten. Vi höll ut hela dagen och begav oss hemåt runt sex tiden och var hemma i "Bänkebä" runt halv tio snåret.... en lyckad dag!

Hann inte skriva klart mitt inlägg igår, så jag fortsätter nu.... Nu är första jobbdagen avklarad, Förskolan stod kvar och allt är som vanligt igen, men ganska lugnt... skönt med en mjukstart! Jag måste i alla fall säga att jag är nöjd med min semester, och vistelsen på Gotland kan man leva på ganska länge, även om man alltid vill ha MEEER! Men jag hoppas att det inte dröjer allt för länge tills vi är där igen :)

Nu kommer lördagen i Stockholm med bilder:


Patrik styr oss med varsam hand mot Stockholm

Frukostdags i Västerås

Framme och på väg mot spelområdet

Redo att heja på laget med den fina skylten som Marie och Malin gjort

Nu är första matchen igång... som dom förlorade tyvärr :(


Malin njuter... Inte så dumt att va åskådare en sån vacker dag


Det här var den tredje matchen tror jag... som dom förlorade även den och likaså matchen innan :(


Lite vätske paus för oss i publiken... fanns ju öltält!

....och glass såklart! Malin och Adam smaskar :)

Likaså Anton och Niklas

Det var fyra olika planer som matcherma spelades på och på två utav dom så fanns det läktare. 


Rugbyspelaren, Svågern Pär i egen hög person! 


Pär visar han sin skapelse, en hammare som han gjort och den gav dom  bort till lagen dom mötte.


Fjärde och sista matchen....


Som dom gick och vann! :) Pär tackar domaren.


Grängesbergs egen Rygby spelare Tomas Östlund är nöjd och glad!


Vi VANN!!!


Här sjunger laget tillsammans och tackar varandra förr en god match! Jag önskar jag hade haft ljud till bilden... riktigt duktiga var dom på att ta ton :)


SANDVIKENS RUSTY HAMMERS CLUB!

3 kommentarer:

  1. Hahaaa, åh så kul att se Pär in action, han är så härlig!!

    SvaraRadera
  2. Hej !! vilka härliga bilder man hittar på google Lotta!!!!

    SvaraRadera
  3. Jaa, visst är det Thomas. Så skoj att du hittade hit och fick se alla bilder, du finns ju med på en och anna du oxå!

    SvaraRadera