fredag 26 augusti 2011

Jag är ett Mojje fan....


Sitter här på fredageftermiddagen och drömmer mig bort till Ludvika festen 2009 :) Den dagen då Lotta blev ett riktigt Mojje fan... fattas bara annat! Han sjöng ju till mig.... i låten Baja maja, vill ni kolla så är det ung. 3.35 in i detta klipp, jag syns inte i bild (tack och lov) men det är mig han pratar med och sjunger till... hi hi hi! Efter det har jag lyssnat på honom två gånger till, när han var med på Diggiloturnen samma år 2009 på Hällefors Herrgård och 2010 i Falun. Tycker han är fantastisk som Barn entertainer men även som sångare i andra sammanhang så som i Diggilo där man fick höra honom briljera i andra låtar.
Som här när vi såg honom i Falun förra året,  i The Final Countdown.


Sen är det ju himla skoj att han bor i Visby där han har sina gulliga popcornspojkar Theo och Milo. Som för övrigt Emilia och kusinerna Amy och Klara blev jagade av med "låtsasgevär" när dom var och lekte med deras grannpojk. :) Det var allt lite spännande tyckte tjejerna...

Ja, jag är himla imponerad av Mojje han är inte bara duktig musiker utan också så otroligt gullig med barn och en ödmjuk person. Min bästa vän Sussie var och såg honom med sin dotter Matilda som med mig då är hans största fan... i Ludvika i somras, jag är jätteledsen att jag inte fick se honom i år men då var ju vi på vår bästa ö Gotland. I alla fall så sa Sussie att hon förstod precis vad jag har menat med Mojje och hon blev lika imponerad som jag.


Jag och Mojje i Falun :)

Nästa år vill jag banne mig träffa honom.... jag har ju lovat Matilda att vi ska hälsa på honom i Visby ;)) 

Jag vet att jag är ganska barnslig... men det bjuder jag på!!!! Och det är INTE nån tantvarning... för han är lika gammal som Patrik.. så det så! Men SNYGG det är han... oooojaaa..

2 kommentarer:

  1. JAAAA, du är ganska barnslig och pinsam ;-) Nu måste du ju även komma hit på Amy och Klaras dansgruppsuppvisning i december eftersom Theo går i samma dansklass och hans pappa med all säkerhet kommer då.....

    SvaraRadera
  2. JAAAA, visst e jag pinsam.... och JA, ett besök i december tål att tänkas på ;))

    SvaraRadera