onsdag 10 augusti 2011

SEEGT!

Den här veckan är verkligen så lååång och så seeeg... äntligen torsdag i morgon, så skönt att det ändå finns en ände på den... Ska det vara så här i ett år till innan nästa semester så lär jag få ångest flera gånger om! Idag har det dessutom regnat massor hela dagen, så det blev en innedag på Förskolan. Det gick bra det också och som tur var så fick vi sånt fint besök av en pojke som slutat hos oss och börjat på en ny Förskola, han kom med glass åt barnen och en marsipantårta i form av ett hjärta och paket till oss fröknar på Ängen. Sååå himla gulligt, mamman i familjen var riktigt rörd och tyckte det kändes så sorgligt, han har gått hos oss sen han var 1,5 år och nu är han 4 år. Vi fick massor av beröm av föräldrarna, det känns verkligen bra och det uppskattas nåt oerhört av oss i personalen och vi suger åt oss så mycket vi kan.... det är nämligen inte nåt vi är så himla vana vid :)

Det är lite tråkigt att Patrik jobbar hela helgen MEN då kan jag ju ägna mig åt LÄSA, jag har kommit in i en riktig bokslukar period men jag känner att jag verkligen slappnar av när jag få drömma mig in i bokens värld... sååå skönt! Mina favoritförfattare är just nu (så klart) Marie Ljungstedt och Anna Jansson som skriver riktigt bra kriminalromaner som utspelar sig på bästa platsen på jorden... Gotland! I går började jag läsa " I grunden utan skuld" av Viveca Sten som också är en kriminalroman och utpelar sig i Sandhamn, den boken lovar också gott.. Tur jag har en god granne som kunde låna mig dessa böcker när mina egna var utlästa och jag var i stort behov av något nytt. Men snart måste jag köpa på mig några nya, egna pocketböcker, det kan jag väl vara värd... tycker jag själv åtminstone ;) Nu väntar två korta dagar innan det blir helg, jag avslutar fredagen med ett möte på Björkås skola men sen väntar fredagskvällen, det röda glaset och en god bok ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar