tisdag 13 september 2011

Gammal och klen.... men älskar mitt yrke!!!

Det är sååå intensivt på jobbet nu och går man en personal kort under en dag så känns det extra mycket. Jag börjar bli lite orolig över min "gamla" kropp. Jag har aldrig haft några krämpor innan men det senaste året har jag känt av ryggen och ibland värker det även i armen och i benet och tyvärr så är det inget som ger sig utan bara gör sig mer och mer påminnt.... Är väl inte det bästa läget heller att jobba med de minsta barnen som gör att det blir mycket lyft och att böja kroppen både upp, ned, hit och dit i olika positioner gör det inte bättre. Det är inte så lätt att "hinna" tänka på att lyfta rätt heller, många gånger så är det bara att ingripa... och att tänka lyfta rätt.... kan man bara glömma! Är ju helt otroligt att man inte i ett sånt här yrke skulle kunna få regelbunden hjälp med massage och dylikt för att orka med och kanske klara ett helt yrkesliv utan massa smärta och sjukskrivningar till följd!!! Nääädå i Ludvika Kommun ska man bara vara TACKSAM att man har ett jobb och istället drar dom in på personal så att vi andra får jobba ÄNNU mer! Att satsa på personalens hälsa finns nog inte med i deras tankar ens. Jag vill inte klaga... jag ÄLSKAR mitt jobb och vill därför kunna jobba med det så länge som möjligt utan att bli sjuk!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar