lördag 3 september 2011

Lördag med tårta, trisslotter och egna plommon....

Sköna lördag! Nu börjar veckorna rulla på ordentligt.... på jobbet är det fullt upp med inskolningar och att lära känna de nya små liven som börjat hos oss. Det är väldigt intensivt och ovant att jobba med dom minsta barnen som är 1-2 år, men det är oxå väldigt kul. Mina närmsta arbetskamrater Kerstin och Eva som har hand om "grodgruppen" tillsammans med mig är helt suveräna och jag kunde inte ha bättre kollegor.... vi kompleterar varandra på ett bra sätt och har samma inställning till vårt arbete och det gör att vi är OSLAGBARA! ;)

Idag var Patrik och jag in till stan och storhandlade inför veckan som kommer. Patrik ska nämligen åka till Torsby med sitt jobb och vara borta en vecka, eftersom man själv då inte har körkort så innebär det ju lite mer planering och man måste se till att man har det viktigaste hemma.  Vi köpte faktiskt en liten tårta på Coop också för att smygfira min födelsedag som är om en vecka, Patrik är ju inte hemma och kan fira med oss då... därför blev det lite lyx idag. Jag fick två trisslotter också och lyckades skrapa fram 50 :- så det får bli två nya lotter och hopp om lite mer såklart!

När Patrik fyllde 35 år så fick han ett plommonträd av mamma och pappa och i år är  första året som vi fått riktigt många plommon, vi har plockat in i alla fall tre stora skålar med dom underbart GODA lila plommonen. Mums!!!


Tårtan var supergod! Vit marsipan med vaniljkräm och chokladgrädde....



Våra härligt goda plommon!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar