onsdag 7 september 2011

TRÖÖÖÖTTT!!!!

Idag har vi haft planeringsdag på jobbet och det känns som om jag tömt ut hela hjärnan på innehåll.... Det känns av när man måste ligga på TOPP fast man igentligen ligger på BOTT!!! Nu när Patrik är borta den här veckan så känner jag också vad bortskämd jag är när han är hemma, eftersom han har ett sånt jobb som gör att han är ledig vissa dagar i veckan så kan ju han sköta mycket hemma som jag slipper. MEN den största grejen som jag känner av är så klart att jag inte har ett körkort. Allt tar så mycket längre tid när man måste cykla och gå överallt, man måste planera allt så i minsta detalj så det funkar med mina tider, barnens tider, handling... rastning av hunden osv. och så ska man hinna laga mat, tvätta, stryka och dammsuga 111 gånger om dagen eftersom vi har en hund som lossar hår som aldrig förr.. URRRK!!! Hon är GRATIS om nån vill ha henne! Såna här gånger känns det också extra mycket att inte mamma och pappa bor kvar här längre, dom ställde ju alltid upp och hjälpte mig om det behövdes. SUCK! Kände bara att jag behövde skriva av mig lite... det värsta brukar släppa då. Men måste ändå säga att mina barn faktiskt har hjälpt mig ganska mycket... rastat hunden och hjälpt till med disken :) Mina barn är ju stora så dom klarar ju sig själva... förutom min "lilla" 12-åring som har det ganska svårt att vara ensam hemma. Det problemet började när Mikaela flyttade till Falun. Tyvärr släppte det inte fast hon flyttade hem igen, men jag tror att det berodde på att Mikaela mådde väldigt dåligt och blev sjukskriven ett år..... det oroade Emilia mycket eftersom dessa systrar står varandra väldigt nära. Det är ändå ganska jobbigt, och hon är snart tonåring och jag vet inte riktigt vad vi ska göra för att hjälpa henne. Så den här veckan har vi alla fått pyssla och funnit lösningar för att få det att funka. Känns skönt att det bara är två jobb- skoldagar kvar!

Mikaela tar studenten nästa år och spektaklet för att pumpa föräldrar- och ungdomar på pengar har redan börjat... idag beställde hon en studentmössa för ringa 1000kr... och jag säger återigen SUCK!

Nu har jag fått vräkt ur mig en del... en god idé är att slänga iväg det när ni läst det, så det inte smittar av sig!!! ;))




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar