fredag 29 juli 2011

Sista semesterdagen!

....och det är faktiskt SOL, lite tröst när jobbångesten börjar komma krypande. Det blir i alla fall lite skoj innan all vardag drar igång. I morgon ska vi dra ner till Stockholm och kolla in när svågern Pär spelar rugby med sitt old boys lag ifrån Sandviken. Det är jag, Patrik, Adrian, Marie, Malin, Adam och Martin som åker, det ska bli skoj att överaska Pär som inte vet om att vi kommer. Hoppas nu bara att Adrian kan följa med han hade nämligen feber igår och känner sig allmänt risig. Tjejerna stannar hemma, har en mysdag och lagar tacos :)


Härligt med sol och klarblå himmel

Titta solen har färgat av sig så lekstugan har blivit gul! Synd att det inte funkar överallt ;)

 Ganska många plommon blir det oxå :)

Men mamma, titta hur syrenbusken ser ut... flera grenar som bara vissnar. Vad tror du, ska man klippa bort det för det kommer mycket nya friska grenar nertill?

Nej, nu har jag tagit en paus ifrån solen men nu går jag ut och sätter mig igen innan jag ska börja med sallad och förbereda maten till grillkocken kommer hem från jobbet. Det var inte meningen han skulle jobba idag men fick hoppa in när en kollega blev sjuk. Lite synd för Emilias skull som har tråkigt och vill bada.... såna här gånger saknar man verkligen körkort. Men å andra sidan badade hon hela dagen igår på Leksands sommarland med kusinerna... dom åkte 7.30 på morgonen och kom hem 22.00 på kvällen så det blev verkligen en heldag... dom hade haft det toppenkul. :)

3 kommentarer:

  1. Hej på er alla!!
    Regn,regn och åter regn idag .Tömde regnmätarn på middan 30ml hinner nog bli lika mycket innanmorrondan för det regnar fotrarande,har kommit 70ml på vissa ställen redan.Men va fin lekstugan blev.Ja,du tänk om solen var så stark?Hoppas att plommonen hinner mogna så ni får smaka på dom.Om jag vore som ni skulle jag ta bort dom när det kommer nya brevid,eller ser du om det är någe ohyra som kan försvinna till nästa år.Om det ser ut att vara dött ta bort dom .Det börjar mullra med åskan nu,var in till Visby idag och handlade det var folk överallt svårt att få en parkering det är väl så när det är dåligt väder folk går i butikerna.Du, vet han som var vid badet när vi var där Sten Ljunggren pappan i Skärgårdsdoktorn det var ett stort repotage i dagens tidning han har fått ett bluffbrev på posten som utlovade ett miljonarv bara bluff alltså.Men det var det jag skulle säja om han att han har sommarhus i Rone så då fick vi reda på det också.Men fy sjutton va det regnar nu .Kramar Mamma..

    SvaraRadera
  2. Ojdå!Har ni sånt busväder, ja man får vara glad när det är sol, det här är nog den finaste dagen sen vi kom hem från er. jaha, då fick vi veta var Sten Ljungren hörde hemma då, men jag kollade kartan och det var ju en bit ifrån Rone till stranden vi var på... men dom kanske kände till den ändå. Syrenbusken tror jag att jag beskär och tar bort dom döda grenarna... jag tror inte det är nån ohyra utan vissa grenar har nog bara gett upp! Hoppas ni får bättre väder i morgon och att vi slipper regn i Sthlm. Vi drar iväg kl 7.00 i morgon bitti. Sköt om er, Kramar i massor!

    SvaraRadera
  3. Vad kul, tog du nå´ kort av Per in action?? :)

    SvaraRadera