söndag 24 juli 2011

GRATTIS ÄLSKADE EMILIA 12 ÅR!!!

Tänk att min minsting fyller 12 år idag.... var tog min BEBIS vägen???
Fredagen den 23 juli var jag och Patrik uppe i Sandviken på Rugby tunering, jag kände redan på förmiddagen att det var nåt konstigt på gång i magen. Ju längre dagen gick desto mer värkar fick jag... men jag sa till Patrik att det var lugnt och att han kunde spela klart sina matcher. Till slut blev det kväll och jag kände att nu var det nog dags att bege sig till falun och BB. Så vi åkte iväg.... medan vi åkte så tyckte jag att värkarna avtog så vi stannade på en rastplats strax innan Falun och väntade ett tag, jag blev osäker och tyckte det var onödigt att åka dit om det inte skulle hända mer. Men till slut bestämde vi oss för att åka... vi hade ju i alla fall åkt ända från Sandviken. Jag har för mig att vi var framme på BB någongång runt midnatt. Det hände inte så mycket mer under natten, men vi fick ändå stanna kvar. På morgonen satte dom värkstimulerande dropp på mig för att få igång värkarna... men tyvärr utan större succé, ju fler starka värkar jag fick desto sämre mådde Emilia i magen för varje värk så gick hnnes hjärtljud ner, OCH SEN HÄNDE ALLT med en rasande fart... det var tvungen att bli akut kejsarsnitt! Jag minns att jag blev rädd och började skaka okontrollerat i hela kroppen... men jag hade en helt underbar barnmorska som fick mig lugn och försökte i den mån hon kunde, berätta vad alla höll på med runtomkring mig och vad som skulle hända... för helt plötsligt hade det bara strömmat in folk i rummet, och det blev ganska kaosartat. Jag blev sövd och så minns jag inte så mycket mer... Lordagen den 24 juli 1999 kl 10.37 så föds vår lilla prinsessa med navelsträngen lindad två varv runt halsen... hon vägde 2860g och var 48 cm lång...lillsnörpan! Och ett litet skärsår fick hon på högra kinden som blev omplåstrat, hon hade legat så nära bukväggen så läkaren hade lyckats skära henne i kinden... hon har fortfarande ett litet ärr kvar än idag. Vilken LYCKA att allt gick bra!!! Emilia så älskad från första stund. Patrik fick dom första timmarna med henne själv eftersom jag sov... dom knöt nog ett speciellt band då som fortfarande är starkt!

Pappa & dotter 


En nyfödd Emilia, världens sötaste såklart!!!


Min söta 12-åring idag 24 Juli 2011



Första gästerna som kom på Emilias kalas var Farmor, faster Marie och kusin Adam. Först öppnar hon Maries paket......


Jaaa... flip flop sandaler, som hon önskat sig, och två t om... ett par svarta och ett par rosa!


Sen öppnar hon farmors paket.....


Jaaa... en sovsäck!! :)


Så passande, för på morgonen hade hon öppnat paketet från mormor o morfar och det var nämligen ett tält... som hon hade önskat sig!

Sen kom hela stora familjen Olén från Björkås. Av faster Carina med fam fick Emilia pengar som hon blev så glad över. Det är alltid roligt när Therese och Fanny är här från Göteborg och Jessica med lilla Sam från Stockholm... kusinerna är utspridda över hela landet!


Söta Sam med sin favorit morfar Nenne

Fina och alltid glada Therese

Tre syskon faster Carina, faster Marie och pappa Patrik

Kusinbarnet Fanny och Emilia leker tillsmammans på Emilias rum


Emilias älskade storasyster och vår finaste Mikaela

Sen hjälptes alla åt att sätta upp Emilias nya tält... inomhus! Vädret tillät inget annat just idag, tyvärr! Så där ligger just nu Mikaela och Emilia och ska sova i natt :))



2 kommentarer:

  1. Det var allt en dramatisk förlossning, hu...skönt allt gick bra. Så söt hon är :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det va det verkligen... jag brukar fortfarande tänka på att det var tur att vi åkte iväg när vi gjorde och att det gick så bra till slut!

    SvaraRadera