tisdag 12 juli 2011

Resan till Gotland

Vi startade resan dagen före midsommarafton. Först jobbade jag några timmar på Förskolan sen var det bara hem att organisera hur vi skulle packa resväskorna eftersom Patrik och Adrian bara skulle stanna en vecka och vi tjejer skulle vara kvar längre. Det blev en STOR väska till oss tjejer och en mindre till killarna... så konstigt va?

Vi drog iväg från Grängesberg kl 18.00 ung och så gick båten från Nynäshamn kl 23.20... det blev alltså nattfärjan, kanske inte den bästa turen att åka men vi fick ta det som fanns kvar när vi bokade.














Man blir ganska trött och seg av att åka på natten, men när man har något så bra att se fram emot så gör det ingenting.... allt är bara spännande. När vi kom fram så väntade mina föräldrar på oss på parkeringen vid min syster. Vi var tvungna att dela upp oss lite eftersom syster och hennes familj skulle upp tidigt på morgonen för att åka på en veckas resa till Turkiet, så barnen följde med mamma och pappa till Kräklingbo och jag och Patrik sov hos fam Barnes.

Morgonen därpå vaknade vi upp i ett soligt Visby och det var självaste midsommarafton. Mina föräldrar och barnen kom till oss på förmiddagen och så åkte vi ner till Paviljongsplan och tittade på ett Gotländskt midsommarfirande.... inte så olikt något annat ;) Men vädret var strålande och humöret på topp! Innan vi åkte så gick vi längs Visby strandpromenad och njöt av utsikten, havet... och så måste man ju så klart leta efter fina stenar och ta massa fina bilder. Ååååå, vad man njuter!



















































Fortsättnig följer.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar